همایش پیاه روی حرم تا حرم در مراغه عزاداری اربعین را به گرامیداشت هفته بسیج پیوند زد

همایش پیاه روی حرم تا حرم در مراغه عزاداری اربعین را به گرامیداشت هفته بسیج پیوند زد

مراغه - ایرنا - همزمان با اربعین حسینی و آغاز هفته بسیج، همایش پیاده روی حرم تا حرم با حضور خیل عزاداران حسینی و بسیجیان دریا دل در مراغه برگزار شد تا عزاداری برای سالار شهیدان به گرامیداشت هفته بسیج پیوند زده شود.

 

بسیجیان مراغه روز یکشنبه پس از قرائت زیارت اربعین در امامزاده سیدمحمد (ع) این شهرستان همراه با اقشار مختلف مردمی مسیر حدود 20 کیلومتری تا امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان در خروجی مراغه را با پای پیاده پیمودند.
زائران و عزاداران حسینی این شهرستان در این همایش پیاده روی با عبور از خیابان های شهید آیت آلله کاشانی و ابتدای جاده مراغه - هشترود، وارد آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهرستان شدند و همراه با هیئت های حسینی در آن محل به عزاداری و سوگواری پرداختند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این همایش بزرگ مذهبی و پیاده روی نمادین، تبیین فرهنگ عاشورا و نشان دادن محبت و ارادت عزاداران حسینی و به ویژه بسیجیان نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
حجت‌الاسلام فریدون مطهری با اشاره به اینکه امام‌ زادگان پناهگاه شیعیان و یادگار اهل بیت (ع) هستند، افزود: همزمان با برگزاری این همایش 10 ایستگاه صلواتی برای رفاه شرکت کنندگان در مسیر پیاده‌ روی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی ایجاد شده است.
به گفته وی در این همایش پیاده روی هیئت های حسینی مراغه، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری، سپاه و سایر نهادهای این شهرستان مشارکت کردند و اقشار مختلف مردم همراه با بسیجیان این شهرستان به عزاداری پرداختند.
حضور کودکان، نونهالان، خردسال و بانوان عزادار همگام با سایر عزاداران حسینی در مسیر طولانی این پیاده روی، نشان از عمق ارادت مردم نسبت به اهل بیت (ع) و یادآوری اولین زیارت قبور مطهر امام حسین (ع) و شهدای کربلا توسط کاروانی است که زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) پرچمداران آن بودند.
همایش پیاده روی حرم تا حرم همزمان با سراسر کشور با حضور خیل عزاداران حسینی هرسال در اربعین حسینی در مراغه برگزار می شود.

http://www.dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/1048239

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965770.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965767.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965765.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965764.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965763.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965787.jpg

http://www.dana.ir/content/files/rasademaraghe/965786.jpg

 

عکس : رصدمراغا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 آذر 1395برچسب:, | 12:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |